30 mars 2012

Kvitt-Kvitt



 Hade först såhär i sovrummet med sängen på bredden under fönstret och skänket (byrån?) och klädstången här, men ändrade mej sedan.. flyttade om typ femtielva gånger. aldrig nöjd förrän det känns rätt liksom ;)

 Och nu ser det ut såhär. Ändrade sängen på längden i rummet och skänket (byrån?) i fotändan. Dörren är till höger. Klädstången har jag snett bakom mej mot hörnet till vänster och den gamla fina stolen (som jag visat tidigare) är bakom mej till höger.


Våren kommer trots hot om ett vinter-återfall nu i helgen. Det är så härligt att vakna till morgonsol, känslan är en helt annan än de mörka trötta vinter morgnarna...
Ett snabbkoll i min upptinade pionrabatt skvallrade om små-små pionbörjan som kikade upp ur myllan redan! Yess :)

Har fått en lektion i närvaro hela veckan då jag vikarierat läraren på mitt jobb. Att vara med barn är väldigt intensivt och ger inte mycket rum för halvslappa tankar... Barnen är helt fantastiska och vi har haft väldigt roligt tillsammans. Men uff vad slut jag har varit. Nu har jag njutit av fredagen med ett glas rött och barnen har fått se på film. Allt är som det ska i vårt hus :)

Nu till en liten fråga. Ska jag nämnas klippa plancherna och lägga dem i de svarta ramarna? Hittade fågelplancherna på min resa till Dublin i vintras (hälsade på min lillasyster) i en härlig butik som heter Avoca (kolla här). Älskar färgtemat i båda men ska jag ha en av båda i varsin ram eller bara av den ena?? Stora frågor såhär en fredag kväll :)

Hoppas ni haft en fin fredag!

1 kommentar:

Mrs Kissekatt sa...

Snyggt golv och klipp inte!