1 februari 2010

Hemmadag


Vi har haft ganska många av den sorten den senaste tiden, vilket har varit riktigt skönt visserligen. Att få vara hemma när storasyster kommer hem från skolan, att laga middag utan att känna sig himmelsk trött efter en hel dag på jobbet... men vill ju inte att barnen ska va sjuka helatiden... ;)

 
 
 
Min farmors fina arkivskåp som jag hämtade hem i våras har jag ju glömt att visa. Någon har limmat horror anilin(?)rosa filttyg i lådorna (istället för mörkgrönt som jag tror att är vanligare) och under en remsa hittade jag en Billnäs stämpel :)
Trots att det stått i många herrans år i en fuktig bastukammare har den inga större skavanker mer än att ett hjul är fastrostat. Rullmanocken funkar fint och lådorna löper oxo utan problem... Har bara inte ännu börjat använda det till sin egentliga uppgift, än sålänge är den en snygg inredningsdetalj ;)

Veckan har börjat bra, hoppas det fortsätter lika. Vi har en fullbokad februarimånad med bl.a. en sverige kryssning och bröllop :)

Vi ses!

3 kommentarer:

alegni sa...

så snygga ni är, både du och arkivskåpet!
hoppas hälsan återvänder till ert hus så småningom. jag tycker ni har haft er fair share nu.

Kamomilla sa...

Håller definitivt med alegni!!

Mari sa...

Ihanalta näyttää teillä:) Suloisia ipanoita!