13 augusti 2009

Livet här på sjögård

går vidare trots att jag inte har uppdagterat på evigheters evigheter... Ni får ursäkta mej!
Har varit ganska slut i kropp och själ... för min värsta fiende är jag själv. Hem, barn, jobb, stress och allt annat däremellan, tar så mycket av min energi. Värst är ju när jag har så stora krav på mej själv om saker jag sku villa ha uträttat men inte hittar tid -eller ork- till och så går jag och stressar upp mej själv :(
Skulle vilja njuta av nuet men oftast går kvällen i ett huj och där ligger jag sedan och snarkar i soffan kl.22 på kvällen (förutom i dag då) ;)

Alltmöjligt smått och gott har dock hänt under sommaren som jag förhoppningsvis hinner visa er...


Ville bara säga ett litet hej till er där ute så ni inte tror att jag glömt bort att blogga... ;)

5 kommentarer:

alegni sa...

du låter lite som jag när jag var "yngre", så mitt råd är att lossa lite på de där höga kraven. jag ångrar verkligen att jag inte var snällare med mig själv (o andra i min närhet) förut. de där åren kommer inte igen, förstår du...
take care! kram
ingela

Galleri MochB sa...

Känner igen de där symptomen!! Både kropp och själ och samvete mår dålig av stress, men så svårt att få ekvationen jobb, barn, hus och hem att gå ihop...
Men säkert har ni haft en fin sommar också däremellan ;O)
Kram Mia

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja man har lätt för stora krav på sig själv och det är svårt att ställa om sig. Men försök för tiden är för dyr bar att stressa fram sig själv och kommer inte igen. Samtidigt som det är så mycket i livet just nu när dina barn är små och jobb, barn, hem och man tar sin tid, så det är inte lätt. Hoppas att du har kunnat och hunnit njuta av sommaren lite då och då i alla fall.
Du är så välkommen tillbaka ska du veta!
Kram Marie

StrandviksVillan sa...

Visst har jag kikat in här då och då :)
Samma för mig, känner igen allt det där... Men ofta tänker jag att vad är det då man ska dra ned på? Man måste ju koka mat, måste ha rena tallrikar, rena kläder osv. Det enda jag kan dra ned på är det som är roligt och som jag blir glad av, men hur blir livet då?? Oj om man ändå kunde köpa sig tid!
Menar inte att låta pessimistisk, men faktum är ju helt enkelt att tiden inte räcker till allt medan barnen är små. Jag är verkligen SÅÅÅ glad över att jag jobbar deltid, vet inte hur jag skulle orka och hinna annars.

Nu ska jag önska dig en riktigt härlig, glad och skön helg!
Ann-Christine

mitt skärgårdsliv sa...

Låter som mig det där!! Tror livet är så här just nu när man har små barn. Det är mycket man vill hinna med! Men nu ska vi njuta av sommaren det som är kvar av den, blogga hinner vi i höst ;) Ha en underbara helg!