11 juli 2009

S O M M A R


Även om solen inte lyser från en molnfri himmer är det varmt och skönt ute, lite blåsigt men det är bara lite "fläktande"! Efter en programspäckad vecka har vi äntligen tagit det lugnt (förutom att jag nu alltid stressar runt med något, idag städning fast jag inte sku villa).
Har bl.a. varit på ett underklädsparty, underbara spetsar i lyxiga förpackningar och sedan har vi hunnit med en åktur
med M/aux Alexandra till Pellinge kvällstorg.

Det var en skön avkoppling att åka med henne som avslutning på en jobbig dag (barn som vakat och surats, vaknat mitt i natten m.m). Utsikten till sjöss är något så rofyllt, karga klippor men även lummiga öar och holmar. Vi åkte t.ex förbi den holme som Tove Jansson engång bott på men nufötiden ägs av Pellinge hembyggdsförening (inte Marco Bjurström som jag först skrev ;). Glömde naturligtvis ta bild på den... Men jag hinner nog flere gånger, vi får säkert åka med Alexandra igen nåttag.
Besök gärna Klovharun här!



Och sedan visar jag igen lite bilder på mina Pioner :)
Jag tröttnar aldrig på den och ni får nu stå ut med dem ett tag till ;)




Kannan som Pionerna står i fyndade jag hos min mormor. Hon hade den inne i ett rum med några stickor och trumpinnar(morfars) så jag fråga henne om jag månne kunde få den ifall hon inte använde den till annat än att ha lite pinnar och sånt, och det fick jag. På bottnet av kannan står det Arabia och den har någon enstaka sprickor på insidan men gör inget. Bara jag är försiktig med den så håller den nog...
De små kopparna fick vi också, och när jag säger små så mernar jag verkligen små. Kanske de är expresso koppar eller sen en dockservis men det är ingen skillnad, de passar som klippt och skuret i flickornas lekstuga :)

Nu ska vi göra oss klara för en utfärd. I vårt skärgårdscentum ordnas det nämligen Tirmoblues och det finns mycket program, för både stora och små.

Ha en härlig lördag :)

4 kommentarer:

Kamomilla sa...

är det klovskär du nämner??? Är det marko Bjurström som äger den???

Kamomilla sa...

Eller hette det Klovharun?

Vecka - Vecka sa...

Vilka härliga sommarbilder! Pion är också min favorit!

Ha det bra!

Kram,Lotta

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.