6 juli 2009

De vackraste konstverk

i mitt hem just nu är nog pionen. Jag tröttnar aldrig på den fylliga blomman som doftar så härligt i vårt hus... Och det märks, jag har satt den i nästan varje hörn av huset :)




Här har jag en i vårt sovrum. Man nästan inte märker den fula väggen där bakom
(vi har rivit en platsbyggd garderob. Plötsligt blev sovrummet så stort och ljust...)



Och matsalsbordet har också fått en "piffupp" :)







Och här är de ute i trädgården. Har varit och köpa 3 plantor till för jag har bestämt att jag ska bli en pion'ist och ha heeela trädgården full av dem... :)

I helgen kastade jag alla "måsten" och bara var. Gick omkring i stan hela lördagen med barnen och sedan var vi på ett kalas till sena kvällen. Det var en av de härligaste ställen jag varit till på länge, ett äkta gammalt "mommo-lande ställe" med små röda hus med vita knutar, bodar och fiskeredskasbod. Rosor och andra härliga blommor växte rund husknuten och gamla lummiga träd gav skydd... Dit vill jag tillbax :)
På söndagen var vi på ett gårdsloppis och sedan genast efter det till Huvudstaden för att hälsa på min mommo.
På båda ställena fyndade jag men att visa vad, det får bli till nästa gång.
:)

4 kommentarer:

mitt skärgårdsliv sa...

Så härliga blommor. Mina pioner blommar också :) har bara en sort än så länge men precis som du blir jag nog en pion'ist. Har du förslag på nå härdiga pioner som blommar fast man inte har så gröna fingrar??

alegni sa...

jag blir mer o mer övertygad om att jag också vill bli pionist. jag måste läsa på lite o kolla om pioner trivs i vår leriga jordmån. antagligen inte :/

Kamomilla sa...

Härliga är de, pionerna!

Kris sa...

Man blir ju alldeles pionsjuk :)
Underbara bilder du har!